top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תבועז ישק - אסימונים

טור אורח: מיומנו של מתאמן/מטופל


אימון קואצינג טיפול

מדבר הרבה בעמוד הזה ובבלוג שלי על תחום האימון. תובנותיי כמאמן, וגם כמי שתמיד נמצא בתהליך התפתחות ומתאמן.... וממשיך לשנות, להתפתח ולעשות דברים חדשים. למשל ...עדיין קשה לי לשמוע על עצמי דברים טובים, למרות שיודע ומרגיש איזה שיפור עושה לאנשים בחיים. אז היום במסגרת ההתפתחות...משהו אחר. טור אורח :-) שיתוף של מתאמן שלי שסיים סדרת אימון (14 מפגשים) וכותב מהזוית שלו מה עבר ומה קיבל. בן 28, שהגיע לדבריו בתום השנה הקשה והמשברית בחייו (שאם לא כן, לא היה מגיע...). כמובן מפורסם ברשות ובתודה על ידי. וכמובן, כל אחד יוצא עם דברים אחרים, ורק לדבר אחד שכתב ממש לא מסכים- אין לנו "מגרעות" ;-) -------------------------------------------------------------------------

במהלך תקופה קשה מאוד בחיי מכר משותף המליץ לי להיפגש עם בעז.

בהתחלה הייתי סקפטי - איך אדם זר ילמד אותי דבר על עצמי שאני לא יודע? הרי קראתי הרבה ספרים לשיפור עצמי לאורך השנים, בוודאי אצליח להתמודד עם התקופה הקשה לבד בלי עזרה של אחרים.

אבל לאחר מספר חודשים ללא שיפור במצב הרוח החלטתי לתת לזה צ'אנס וקבענו להיפגש לקפה ולדבר. לאחר השיחה הראשונה שלנו נוצר חיבור והבנתי שלבעז יש משהו ששום ספר, סרטון או פורום לשיפור עצמי לא יוכלו להציע עבורי – כלים להתמודד עם הנסיבות היחודיות למצב הספציפי שלי. הבנתי שבמקום להתאים את עצמי לפתרונות שיש בספרים, בעז ואני נמצא פתרון שמתאים עבור המצב היחודי שלי. פתרון וכלים שלוקחים בחשבון את האופי, הצרכים והרצונות שלי. כלים שיעזרו לי להכיר את עצמי ויעזו להתמודד עם כל תחומי החיים.

כבר בפגישות הראשונות בעז עזר לי להבין את עצמי בצורה שאף פעם לא ראיתי. הוא עזר לי להבין מה באמת מניע אותי ומה הרצונות והצרכים האמיתיים שלי. הוא עזר לי להיפטר מהשכבות הלא חשובות של רצונות וצרכים שהיו בחיי כרעש והסחת דעת בחיפוש אחר החיים שאני באמת רוצה. הוא עזר לי להבין למה אני חוזר על אותם טעויות (הטעויות שאני יודע את התוצאה שלהן מראש, אך בכל זאת עושה אותן) ומה חוסם אותי מלהתקדם הלאה.

אני לא רוצה להטעות אף אחד, התהליך היה קשה, ולפעמים כואב. בזמן התהליך חוויתי רכבת הרים של רגשות. הייתי צריך להיות כנה עם עצמי ולקבל את המגרעות שלי. אבל בסוף זה היה שווה את זה - התחלתי להכיר את עצמי הרבה יותר טוב, מצב הרוח שלי השתפר ופעם ראשונה מזה חודשים הרגשתי ששוב יש לי שליטה בחיים. אחד הדברים שהכי הפתיעו אותי לטובה זה השינוי בתפיסת העולם שלי – לא רק שאני מרגיש יותר בשליטה, אני גם מקבל את הסביבה שלי ביותר אהבה ומתמודד עם בעיות "חיצוניות" ביותר רוגע וקלות.

אולי הדבר הכי חשוב שקבלתי זה בהירות לגבי העתיד. תמיד הייתי אופטימי לגבי העתיד אבל כל פעם שניסיתי להסתכל קדימה הייתי מרגיש סוג של "ערפל" במוח – הייתי חש חוסר בטחון וידיעה לגבי העתיד. היום, בפעם הראשונה מזה שנים, אני סוף סוף יודע לאן אני הולך ובעזרת בעז אני יודע שאני אגיע לשם.


19 צפיות0 תגובות
bottom of page