top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תבועז ישק - אסימונים

על פורים ומסכות

עודכן: 24 במרץ


מסכות. לכולנו יש מסכות.

לעיתים דוקא בפורים, אנחנו פושטים אותן קצת. מתיילדים, מתחפשים וחוזרים קצת לעצמנו. יש שצריכים להשתכר כדי לחזור לעצמם (אולי בגלל זה הציווי להשתכר "עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי"). אחרים, לא יוותרו לרגע על "הרצינות" והמסיכה, וממש ישנאו את החג...

חזרה לעצמנו, הורדת חלק מהמסכות, אינה פשוטה. הן כבר שנים חלק מאיתנו. מספקות לכאורה הגנה. אנחנו חוששים מהסרתן, מהחשיפה, הפגנת הרגישות, מזה שיראו את מי שאנו באמת.

לעיתים קרובות כלל איננו יודעים מי אנחנו מתחת למסיכה.

כן, אני פוגש רבים בקליניקה, שכבר אינם יודעים מי הם באמת. המסיכה היא כבר חלק מהם. אחרים, זוכרים, אבל מפחדים. מפחדים להיפגע, מפחדים מקשר, מפחדים מדחיה,מפחדים מהדברים שאנחנו הכי רוצים..


בתהליך האימון אנחנו מקלפים באחד על אחד את המסיכות, הסיפורים. ממש לאט ובבטחה. וצחברים למי שאנחנו באמת, לרצונות ולצרכים שלנו גם.

מציגים את עצמנו מחדש בעולם.

והאמת, שמבפנים כולנו נפלאים. כולנו עברנו חוויות וחיים לא פשוטים.


הלוואי שנגלה יותר מהפנימיות שלנו, וממי שאנו בתוכנו. הלוואי שנוריד עוד שכבה מהמעטה, מהמסכה שאנו לובשים. מסיכה שלא רק מסתירה את עצמנו מהסביבה, אלא גם את הסביבה מעצמנו - מעוותת את הצורה בה אנו רואים את ה"מציאות" ואת סביבתנו.


הפחדים בד"כ עוצרים את כולנו, ולא שום תירוץ חיצוני אחר שאנו נוטים להגיד לעצמנו (זמן, כסף, מאוחר מדי בשבילי,...). כלא התודעה אני קורה לזה.

אז מאחל לכולנו להמשיך ולהרבות בשמחה גם אחרי חג הפורים הזה, וגם אם לא חגגתם במהלכו. מאחל לכולנו לקלף עוד שכבה של פחד מתחפושתינו, ולהחצין עוד אהבה. זאת מהותינו באמיתית. לביות בחופש גם בלי להתחפש ולהשתכר.


122 צפיות0 תגובות
bottom of page