top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תבועז ישק - אסימונים

מחשבות שלי על הורות ואבאות - הגוזל (בן 24) עזב את הקן



אבהות, הורות, אימון, טיפול, קואצ'ינג

(תמונה משפחתית שלנו מלפני הרבה שנים,

בגיליון מסלול של ידיעות אחרונות, ללא הגוזל הגדול)

(נ.ב. יש לי גם סדנאות הורים פעם ב...6 מפגשים...הורות אחרת, סדנאות אחרות, כמובן...כזה אני....תראו כאן)

תקשיבו, ממש קשה לי לדמיין את עצמי בתור אבא. זה תפקיד ממש אחראי, זה לכל החיים, יש הרבה דרישות, צריך אולי גם לחנך, נראה לי שצריך לדעת מה נכון ולא נכון, זה תפקיד עם השפעה, לדעת את הדרך, להאמין, כולל בעצמך. אז כמובן שזה לא תפקיד שמתאים לי. אפילו לא מגיש את הרזומה, את ה"אפליקציה" או מה שאתם רוצים התפקיד הזה גדול עלי, וכל מי שמכיר אותי, יודע שאני לא מתאים.

אני מבולבל, לא אחראי, יש לי מלא שאלות, פחדים, ורוב הזמן נמצא בחוסר ידיעה. לפני שהמציאו את הוויז, הייתי פותח מפה, ולומד את המסלול, גם למכולת הקרובה.

ובטח לא לחנך. למי כבר אני יכול לתת דוגמא? ילדותי, רציני, מצחיק, חושש, מגושם, פחדן, נופל בכל מהמורה. ובטח לא בזוגיות. אני אהרוס להם את החיים. בקושי אני מסתדר לבד. אז מה פתאום עוד אישה וילדים. זה ממש לא אני. זה לא בשבילי. זה יגמר בקטסטרופה גדולה. יש לי קצת אחריות בעולם, וקצת דאגה ואהבה. זה לא בשבילי, אני דואג לכם. כל השאר הרבה יותר מתאימים.

ובחיי שרק מחוסר מודעות ואי הבנה, צעירות שכזאתי, הייתי מבולבל ורך בשנים, בטעות התחתנתי ועשיתי 4 ילדים. ואני עדיין, חושש, פוחד, וממש לא מתאים.

אבל יש כמה דקות, שלרגע זה נראה בסדר. לא ממש, קילקלתי, לא הרסתי להם לגמרי את החיים. איך שהוא הם ניצלו. מזל שלא הייתי מעורב, או הנחתי להם, או בזכות האמא, או השד יודע מה. אבל הם התאוששו, ויצאו ממש לא רע. ואיזה כיף שקלקלתי רק קצת, והם קיבלו דוגמא לא מדי רעה. אולי הסתכלו עלי, ועשו הכל ההיפך, בהחלט רעיון לא רע.

וההוא שעשה אותי אבא, אתמול, לפני 24 שנה. התינוק הזה הקטן, עלה על מטוס, ואפילו יש לו כבר חברה. והוא הולך להתגורר בניו יורק, לבדו בעיר הגדולה.

איזה טעות, עד שהתרגלתי, אני ממש עושה את הכל בכדי להשתפר. אז למה אתה בורח? למה אתה עוזב את הקן, את המדינה? רק התחלנו להכיר, וזה נראה נחמד. אז נכון שאני לא מתאים להיות אבא ודי מבולבל, ואולי גם לא דוגמא טובה. אבל ככה ללכת?

שיהיה בהצלחה.

[התמונה - אנחנו על גליון מסלול לפני הרבה שנים. ללא הגוזל "הגדול" שכבר אז ברח...]

 

בהתחלה היה כאן אריק אינשטיי עם עוף גוזל,

אבל אז החלטתי לשים סרטון של הגוזל שלי בגיטרה, ברסיטל הסיום שלו באקדמיה למוזיקה, דקה לפני שהוא עף.


160 צפיות0 תגובות
bottom of page