top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תבועז ישק - אסימונים

על אתגר הזוגיות - פוסט קצת אחר לטו באב


הזוגיות בעיני הינה אחד האתגרים הגדולים בחיינו, אם לא הגדול שבהם. וכן, ילדים, הורים, ושאר בני משפחה, אנחנו לא ממש בוחרים. אבל בנישואים, אנחנו תמיד יכולים להימצא בסימני שאלה וגם להפריד כוחות וללכת בנתיבים שונים. וכן הקרבה בין גבר לאישה (או כל בני זוג מכל מין, מוצא ועדה), האינטימיות שנוצרת, וגם העדרה, מחייבים אותנו להרבה התפתחות, התמודדות ותובנה.

וממש לא תומך גדול במוסד הנישואים, למרות ותק ארוך ואפילו עם אותה אישה. אבל מאחר ומסתכל היום על הדברים גם במבט רוחני, מבין ומאמין שלאתגר הזה יש ממש סיבה.

ומלווה גברים ונשים רבים בתהליכי התפתחות, וכמובן נושא הזוגיות או העדרה, הינו תמיד "אישיוו" שמחייב עבודה. וזה לא סתם, כי זה באמת האתגר הגדול מכולם. להיות בקרבה ובחיבור עמוק, לא מלאכה פשוטה. וכן גם אם אנחנו כמהים לאינטימיות ואהבה, יש לנו למרבה הצער, מספיק דרכים יצירתיות לחבלה.

וישנם כאלה שאומרים שהתחתנו "בטעות" - "משובת נעורים". אחרים שנמצאים בזוגיות, אך חיים נפרדים או סובלים שנים. וכמובן עוד לא התחלנו לדבר על האופציה לגירושין.

ובעיני, ובההסתכלות שלי, שתמיד מנסה לחבר את הנקודות, ולהסתכל על הדברים ממעל, לכל זוגיות שנוצרת יש סיבה עמוקה, גם אם לרובנו , ובמיוחד ש"בפנים" קשה לראות אותה.

הדברים לא קורים סתם, החיבור נשען על מקומות עמוקים. גם אם התחרטנו, ופתאום נגלות הבעיות שפספסנו בזמן היווצרות הדברים. וכמובן שזוגיות מחייבת תמיד עבודה, ויש בה כמעט תמיד קשיים. (ואם אצלכם זה לא ככה ואתם גם נפגשים, אשמח שתספרו לי איך הניסים האלה מתרחשים).

וכן, גם אם המצב עכשיו סבבה, הרי הדברים בהשתנות מתמדת, אנחנו וגם בני הזוג בתנועה (מקווה שלא תקועים). אז אם רוצים להישאר ביחד, וגם להתפתח,

צריך כל יום לצאת בריקודים.

כן, ריקוד אני קורה לטנגו שמחייבים הנישואים. צעד קדימה וצעד לאחור, וזה רק בשביל להישאר קרובים. בכדי לשמור על הדברים הקיימים.

ולהתפתח..אוהוהו... זה מחייב עוד המון מאמצים.

אז בחג האהבה הזה, כרגיל נותן זווית קצת שונה על הדברים. מציע לכם להסתכל בזוגיות שלכם או בהיעדרה. ולהודות על השיעורים הנלמדים. כי אם לרגע תסכימו להנחה שלי, שבאנו לעשות דברים ולהתפתח בעולם. מאמין גם שתסכימו - זוגיות היא בית ספר הגדול מכולם.

 

וכרגיל, מחפש שיר שיתאים לפוסט שלי.

רציתי משהו משל יוסי בנאי, ופתאום גיליתי את הפנינה הזאת, הלא מוכרת.

ואהוד בנאי, אותו אני אוהב מאד, שר שיר של יוסי.

שימו לב למילים. שווה !


383 צפיות0 תגובות
bottom of page