top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תבועז ישק - אסימונים

לבחור באושר ושמחה או בדיכאון וסבל?


לבחור באושר ושמחה או בדיכאון וסבל?

נשמעת בחירה פשוטה, נכון ? אז זהו שלא…. יתירה מזאת, שמתאמנתי הבוקר אמרה בתגובה לשאלה הזאת, לבחור ב"אור או חושך" התנגדתי בתקיפות, כי הרגשתי שלמילים אלו יש איזו אנרגיה, חיובית או שלילית, טוב או רע, ויש פה הטיה שלא מאפשרת בחירה פנימית אמיתית וחופשית. יש הרבה רווחים (כנראה לא מכיר את רובם) בלהיות מאושר, אבל מסתבר שיש לא פחות, ובעיני רבים הרבה יותר רווחים בדיכאון וקורבנות. "כשאני מסכן" - אז לא מצפים ממני, מרחמים עלי, אני לא צריך להשתנות, לא צריך לצאת מאזור הנוחות, לא נדרש לפעול ולצאת לעולם. להיות ב"דיכאון" עוזר (לכאורה ) לאנשים רגישים להיפגע פחות ועוד ועוד, כל אחד וסיבותיו (או סיבותיה) (הטובות!) עימו/ה. יש הרבה יתרונות לבחור בחוסר הצלחה, לא להאמין בעצמנו, וגם להוכיח בחיינו שאנחנו צודקים ובדיוק כאלה !

רבים מפחדים להיות מאושרים, פשוט כי הם לא יכירו את עצמם בצורה כזאת. ובכלל אחרי כל השנים להשתנות ? ואיך אני אצדיק את דכאוני עד עכשיו…? אז יש כמה מתאמנים שלי, שבמצוקה כלכלית קשה, ויש טלפונים ואיומים כל הזמן מהבנק. ניצבים מול השאלה האם מוותרים ומרימים ידים, ונשארים בדיכאון ובחוסר ההצלחה (דפוס מוכר מחייהם עד עתה) או שמשנסים מותניים? מתאמנת אחרת שלי כבר עושה פריצות דרך עצומות, אבל עדיין חוששת לזנוח את המוכר ולהיות בשמחה, לקחת על החיים שליטה. ואני , לא תמיד העיפרון הכי מחודד בקלמר, אבל אחרי שרואה שכל מתאמני נמצאים בבחירה בין אושר לדיכאון, בין עשייה להרמת ידיים, מבין שזה גם השיעור שלי עכשיו. אז לא מרים ידיים, אבל בטח יכול לבחור בהרבה יותר אושר ושמחה. לשחרר עוד מהפחד, החששות, והדיכאון (כולל זה של גיל 50 המתקרב). ובאמת, זה לא שאין כאב או צער בעולם, אך רוב הזמן יש הרבה סיבות לתודה ושמחה. וכן, כולנו יכולים לבחור להיות בהרבה יותר שמחה או לבחור בדיכאון ואומללות. ומה שלא נבחר זה בסדר - רק לזכור, זו תמיד הבחירה שלנו!

מחפשים עזרה במציאת הבחירות הנכונות לכם כרגע ?- מוזמנים לאימון קצר טווח עימי. רוצים לצאת לדרך הגשמה ארוכה. גם אשמח ללוות אתכם בה.

פנוי ל 1-2 מתאמנים בתחום האימון האישי, ו 1-2 משפחות בתחום הכלכלי (כלכלת משפחה). וכרגיל הכל מחובר, וכיף לעלות על דרך חדשה. מוזמנים להגיע, או לשתף עם מי שיודעים שצריך ומחפש.

וכרגיל חיפשתי שיר מתאים, וכמובן שהבחירה של גיבור ילדותי, ארקדי דוכין עלתה :


156 צפיות0 תגובות
bottom of page