top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תבועז ישק - אסימונים

האם אתם מגשימים את עצמכם בעולם ?


האם אתם נמצאים ביעוד שלכם ? מכירים את מהותכם ? חשים שאתם חיים חיים בעלי משמעות ?

שאלה לא פשוטה לבוקרו של יום. פתאום התעוררתי איתה הבוקר, ועם עוד מספר הבנות חדשות שלי עם ועל עצמי.

לפני שנים רבות, נכחתי כסטודנט חופשי, בקורס הקלאסי של אסא כשר באוניברסיטת ת"א - "מבוא שיטתי לפילוסופיה". מרצה מרתק, קורס מדהים, ועד היום אני לוקח ממנו את התובנה, שמשמעות החיים היא לא 42 כמו שחשבתי עד אז, אלא חיים בהם השארת אחריך עולם טוב יותר ממה שקיבלת

כשנולדת.

שתי תחושות מנהלות אותי שנים:

1. התחושה/הצורך להגשים את עצמי בעולם. 2. הידיעה על ארעיות החיים וההבנה שבכל רגע הכל יכול להיפסק, וללא הודעה מוקדמת.

שנים מתלבט מה וכיצד להשאיר חותם בעולם. חושש שמבזבז את השנים לשווא. מבין בדיעבד את התסכול שלי על פרויקטי תוכנה ומוצרים שכשלו (בהיבט השוק). את תחושת ההחמצה שליוותה אותי בכל-כך הרבה חברות, כשהבנתי שהן לא מביאות ערך אמיתי לעולם, לעומת הסיפוק מפרויקט שעלה בהצלחה ותרם משהו לסביבה. מבין שגם כתיבת סטאטוסים בפייסבוק, כתיבה של בלוג, אימון אישי וכלכלי של אנשים, ועוד חלומות שלי שמקווה להגשים, הינם חלק מהניסיון **שלי** להשאיר משהו בעל "משמעות" בעולם. מאמין ומקווה שגם הכתיבה שלי, שהיא בד"כ מאד אישית, יכולה לאפשר מתנות לאנשים אחרים, כולל כאלו שלא פגשתי מעולם.

מבקש להרחיב את מעגלי ההשפעה שלי (ראה המיזם החברתי) וגם מבין שכל מי שעוזר לנפש אחת, מציל גם את סביבותיה, ילדיה, ושכניה. עכשיו, וגם קדימה בזמן! שנים חייתי במחשבה שחותם בעולם, זה לפחות "פרס נובל" קטן.

כן, גם לגדל 4 ילדים מוצלחים ומדהימים זה לא ממש קל, וחותם ראוי להשאיר אחריך בעולם. גם השלום לשומר בכניסה לקניון, או נהיגה רגועה בכביש הישראלי, כנראה מייצרת תרומה לחיינו כאן.

אז כן, זה אני וזה שלי. כל אחד בסרט שלו. זה שלי.

התובנה איתה הקצתי הבוקר, הינה שאכן באימון האישי שאני מעביר לאחרים, המטרה הראשונה היא חיים רגועים ומאושרים יותר. שיפור מערכות היחסים, והקטנת "הסבל".

אבל האתגר הגדול הנוסף שלי, המקום בו אני שואף לאמן ולתמוך גם בתהליכים ארוכי טווח אחרים, הוא לעזור לאנשים שלא נמצאים ביעודם, לפלס דרך חדשה, לזהות את מהותם, ולבחור בדרך של הגשמה. אני יכול לראות את הפוטנציאל העצום של רבים ממתאמניי. קצת יותר מהמקום הנכון להם בעולם להגשמה, וגם פעמים רבות את הפער בו הם נמצאים. לעיתים נדירות חולק את תובנותי, כי הן חסרות משמעות עד שיבשיל הזמן. מבין שחלק מדרך ההגשמה שלי, מהשארת החותם, היא לעזור גם לאחרים לגדול - תהליך שכולל סוגי אימון ומנטורינג שונים כולל אימון אישי ועסקי, אצלי ואצל אחרים. לא מדובר בתהליכים קצרי טווח כמובן. לוקח זמן להתגבר על הפחדים הפנימיים, לשפר את איכות החיים, ולראות פעמים רבות, את מה שכל סביבתך רואה - אוסף הכשרונות העצומים שחבויים בך. בד"כ לא מגיעים לדון בדברים אלה בתהליכי האימון האישי/הטיפול הפסיכולוגי. ודווקא משום כך, מבין את הצורך והרצון שלי לפתח סדנא וכלים שמאפשרים להיחשף ליכולותינו הפנימיות, ולמה שאנו מביאים לעולם, לטובת האנשים שמתלבטים בכך.

מרגיש שסדנא כזאת משלימה את מה שאני עושה דרך תהליכים אחרים, וגם מאפשרת לאנשים שלא מעוניינים בתהליך אימוני, לעשות משהו "קצת אחר" אבל מאד משמעותי.

למי שעדיין לא ראה את דף הנחיתה, לחצו על הקישור כאן. מוזמנים לשתף ולחלוק עם חברים.

אשמח גם לשמוע מהאמיצים שבניכם בתגובות, כיצד אתם מביאים את עצמכם ומגשימים את עצמכם בעולם. מחפש לשמוע וללמוד גם מהדברים הקטנים. וכמובן, אם זה לא רלוונטי לכם, גם זה בסדר.

שתהיה שבת שלום, מנוחה ושמחה.

http://bit.ly/1M51MIR


24 צפיות0 תגובות
bottom of page