top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תבועז ישק - אסימונים

ילדים הם מורינו הטובים ביותר או איך פרסמתי את האתר בזכות עוגת מייפל


ילדינו הם מורינו הטובים ביותר.

הם אמיתיים, כנים ואומרים לנו את האמת.

ילדינו משקפים לנו הרבה תכונות משלנו, שאותם אנחנו ממש לא אוהבים, ואז מערכת היחסים שלנו איתם יכולה להיות טעונה, קשה ומלאה ניגודים.

(נושא נפלא לאימון בכלים פסיכולוגיים פשוטים,התפתחות, צמיחה, ושינוי דרמטי במערכת היחסים...).

והאמת שיש לי מלא דברים להגיד על תפקידם של הילדים בחיינו, ועל התהליך שאנחנו והם צריכים לעבור בצמיחה והגידול המשותף.

כי, כן ילדינו קוראים לנו לגדול ולצמוח, גם אם אנחנו חושבים שהם "הקטנים" ואנחנו הגדולים". ולא, זה לא באמת כך.

אבל הכי כיף בעיני, לראות את התכונות שלהם, היכולות המולדות שלהם, שאנו הוריהם לא "זכינו" בהם. לראות מקרוב בפליאה, איך הם מתמודדים בפשטות עם אתגרים שלנו כ"כ קשה להתמודד איתם, ולשאוב מהם השראה.

אז הנה דוגמא קטנה שתסביר איך פרסמתי את האתר בחנוכה, בזכות טל ועוגת מייפל קטנה.

סיימתי לפני חנוכה את אתר האימון שלי, לבנתיים. הוא לא באמת היה מושלם, ואני התקשתי לפרסם אותו.

גם כי האתר לא ממש הכי "מושלם" והכי מקצועי , וגם ובעיקר כי קצת קשה לי לדחוף את עצמי, לפרסם, למכור, לפנות להרבה אנשים.

האתגר של כולנו, הוא לצאת מאזור הנוחות, אבל easier said than done. אני נתקעתי.

אחרי כמה ימים של תקיעה, פשוט חזרתי לסיפור שלי ושל טל, בן ה 10 שלי, במכירת עוגות המייפל לפני כחודש, נשמתי עמוק, ולחצתי על כפתור ה "שלח".

והנה, מעשה שהיה כך, היה.

טל כבר שנים רוצה ליזום מכירה. פעם הוא רוצה למכור צעצועים מיותרים בשבת בבוקר בפארק רעננה, פעם למכור עוגות ולימונדה בבבית הספר. הילד מלא יוזמות כרימון, והאבא שלו….

האבא שלו, כל פעם מסביר למה השבוע זה לא נוח, שצריך לקבל אישור למכירה ברחוב, מבטיח שאדבר עם חברה שעובדת בעיריה, ועוד דחיות לרוב.

ובאמת,לא ממש מתלהב מהרעיון, וזה כמובן לא ממש נעים לי, וגם קצת מביך לעמוד כרוכל ברחוב, ועוד תירוצים….

והנה לפני חודש, טל שוב הודיע לי שקבע עם שני חברים, והם רוצים לבוא לעשות איתי את עוגת המיפל המופלאה שלי, עכשיו שאני פנוי ולא עובד.

התוכנית היא למכור פרוסות עוגה ברחוב הבנים בהוד השרון, ולהרוויח הרבה כסף, שיהיה להם לקנות דברים….

טוב, אז אני קצת יותר בוגר ומודע, מחליט שכבר גרמתי מספיק נזק לרוח הצעירה והיזמית של ילדי בן ה 10 לאורך השנים, ומסכים.

ביום האמור מגיעים 2 ילדים מכיתתו של טל, שלא ראיתי מעולם, אך כנראה גם הם נבחרו בשל חושם המסחרי המפותח ורצונם העז להתעשר, ואנחנו מכינים את העוגה בצוותא.

אני כאיש עקרונות, מתמתיקאי וכלכלן בעברי, וגם הורה מאד אחראי, דורש מהם לעשות תחשיב של ההוצאות על העוגה (אני מקפיד להשתמש ברוטב מייפל אמיתי!), ולקבוע תמחור מתאים, כך שיותיר להם גם רווח, אחרי שישלשו את הוצאות העוגה לידי….

טוב, אז העוגה מוכנה, סיכמנו על 3 ש"ח לפרוסה, ואנו צועדים מעדנות, לפינה די בולטת ברחובה המרכזי של הוד- השרון. אני מתיישב ונחבא בספסל בסביבה, ושלושת הילדים מתחילים במכירה.

אז אחד, שנקרא לו לצורך הסיפור ה"בסטיונר", ישר ניגש לכולם ומשדלם לקניה, חוצה את הכביש, הולך מצד לצד, חוסם עוברים ושבים, והכול כדי לסגור עסקה. קצת תוקפני, מאד אסרטיבי, ופתאום אפילו מרים קולו וצועק "עוגת מייפל בשקל". מה שקל ? אני נזעק, אמרנו שלושה! כן, הוא עונה לי, אני אומר שקל שיבואו, ואז שירצו לקנות, אגיד שהתבלבלתי וזה בעצם עולה שלושה…. בני 10, כיתה ה, כבר אמרתי ?

אז האמת שלשבת מהצד ולהתבונן גם בילדים וגם בעוברים ושבים, היתה חוויה מאלפת ומדהימה. לראות את התגובות השונות של האנשים, מאלו שנרתעים, לאילו שעוקפים, לכאלה שבאים ומתחברים. לראות את הילדים, עוברים מהאכזבה כאשר כל העוברים ושבים מסרבים בהתחלה, ופתאום לשמחה, כי סוף סוף מישהו קנה. לראות איך לאט לאט מפתחים קצת יותר ביטחון, ופונים ליותר אנשים בהצעה לעוגה. איך פתאום התהליך קצת יותר זורם, ויש שגרת מכירה.

אז מה יצא לנו מהמכירה ?

  • 15 פרוסות עוגות מייפל שנשארו ונזללו.

  • 11 ש"ח רווח לכל ילד

  • 4 תובנות חדשות על החיים

  • 1 אתר שפורסם.

אם עדיין לא נרשמתם לרשימת התפוצה, או עשיתם like לעמוד הפייסבוק שלי, זה זמן מתאים. אנא לחצו כאן, עשו like וגם הכניסו את כתובת המייל שלכם.

מאמין שכל הקוראים יחכימו וימצאו מדי פעם דברים שתורמים לכולם. ואם גם כל זה לא מספיק, כאן המתכון לעוגת המייפל הקלה להכנה שכולם אצלי מתים עליה. ממליץ להכפיל כמויות ל 2 תבניות מלבניות.

עכשיו שיר.

סוף שבוע מקסים וגשום !


79 צפיות0 תגובות
bottom of page